Основні поняття в розробці e-shop.

Які етапи криються за розробкою і роботою успішного інтернет-магазину?
Розробка продаваючого інтернет-магазину — завдання нетривіальне. Специфіка такого роду веб-розробки вимагає не тільки якісного технічного виконання, а й цілу жменю навичок і знань з областей маркетингу, реклами і розуміння товару, який продається.

Як було раніше?

Не так давно, якихось 10-15 років тому (а за мірками IT це ціла вічність) культура веб-розробки кардинально відрізнялася від того, чим вона є зараз. Звичні нам норми, вимоги, правила, умовності тільки формувалися. Сайти швидше вважалися придатком до статусу (та й то необов'язковим), ніж чимось вагомим в бізнесі. Ось вам моя візитка, на ній посилання, а за посиланням — односторінковий сайт, перенасичений інформацією. Чіткої специфіки інтернет-магазину не було, це скоріше були віртуальні візитки, каталоги, джерела інформації, але ніяк не робочі інструменти. Якість виконання також легко піддається сумніву, як і наповнення. Компаній, цифрових агентств було в рази менше, рід занять в них навіть не припускав таких понять, як поведінкові фактори потенційних покупців, ранжування, оптимізація. Тому повноцінне використання Інтернету в якості торгового майданчика якщо і розглядалося, то тільки з приставкою "а ось що, якби можна було...". Лише одиниці сміливців, піонерів інтернет-маркетингу наближали світ до того виду онлайн-комерції, який ми отримали зараз. Вони і задавали тренди, дотримуючись яких сформувалася ціла культура і бізнес-середовище цифрової торгівлі.

Що формує вартість сайту

З плином часу розробка стала більш структурованою, програміст перестав бути "універсальним солдатом". Багато етапів отримало своїх фахівців: за зовнішній вигляд відповідають дизайнери, за зручність — верстальники, за стабільну роботу — програмісти, за цікаву інформацію — контент-мейкери, за якість продажів — маркетологи і так далі. Звичайно, трапляється, що кілька завдань в критичних випадках взаємозамінні, іноді доводиться жертвувати якимось із аспектів роботи сайту "до кращих часів". Але вже давно зникло поняття одного програміста-майстра на всі руки. Відповідно це підвищило не тільки технічний, естетичний рівень веб-ресурсів, але і їх успішність у виконанні поставленого завдання. У випадку з інтернет-магазином — продажу товарів. Ціну сучасного висококласного продаваючого сайту складають саме ці частинки загального пазла. З метою економії іноді "жертвують" тимчасово або ж повністю деякими етапами розробки. Найчастіше приділяється першочергова увага технічній частині, далі в пріоритетах йде верстка, з індивідуальним дизайном і оригінальним контентом вже проблематичніше. Тут уже все залежить від компетенції і бажань як замовника, так і професіоналізму компанії-розробника. Але важливо не тільки виконувати "хотілки" або просто тому що так модно і так буде дорожче, а враховувати особливості бізнесу і ніші, в якій буде працювати інтернет-магазин. Ще до початку розробки сайту непогано проводити бізнес-аналітику ринку клієнта, розуміння розмаху обраної галузі торгівлі, її репрезентації в Мережі і багато маркетингових нюансів. Вони не тільки допоможуть зрозуміти в який бік рухати проект, якого масштабу він має бути, але і економити час, бюджет, а іноді і переосмислювати цілий напрям діяльності для клієнта в майбутньому. Так що зневага маркетингом і аналітикою вже не здається такою ж і вигідною ідеєю. Точно так можна поміркувати і в інших областях розробки. Наприклад, якісний контент приверне, утримає відвідувача і зацікавить в товарі, вміла SEO-оптимізація і просування в Мережі дасть можливість бути завжди на виду, чітко налаштований контент допоможе в здійсненні додаткових продажів з рекомендацій. Ідеально буде, якщо цим будуть займатися різні люди з відповідною спеціалізацією.

Як ми бачимо, за ефективною роботою інтернет-магазину варто мати не лише бажання і ентузіазм, яких вистачало не так давно для представництва в Мережі. Сьогодні, на тлі зростаючої конкуренції в найрізноманітніших галузях торгівлі онлайн-комерція вимагає грунтовного підходу до розробки і просування ресурсу, за якими стоїть ціла команда різнопланових фахівців.